Digitale medier viser vej til Kærlighedens Land

Foto: Jane Rahbek Ohlsen


Et bryllup er en hyldest til kærligheden. En helt særlig dag og begivenhed i et forelsket pars liv. Tønder Kommune vil gerne være med til at gøre dagen og begivenheden festlig og uforglemmelig for så mange som muligt og er derfor nu klar til at slå ekstra på tromme for området som attraktiv bryllupsdestination - som Kærlighedens Land.

- Rigtig mange mennesker fra store dele af verden vælger at blive borgerligt viet i Tønder Kommune. Men vi vil gerne have endnu flere til at komme hertil for at sige ja til hinanden. Dels fordi vi her i vores område har noget særligt at tilbyde brudeparrene, og dels fordi mange vielser giver omsætning og indtjening til områdets forretnings- og erhvervsliv, siger borgmester Henrik Frandsen.

For at vise vej til Kærlighedens Land gør kommunen brug af digitale og sociale medier. En Facebook-side er åbnet fornylig, og nu er kommunen også klar til at lancere en særlig hjemmeside, der skal være med til at markedsføre området som en spændende og anderledes bryllupsdestination.

Hjemmesiden formidler ligesom Facebook-siden oplevelser og gode fortællinger om Tønder Kommune som stedet, hvor forelskede par fra hele verden siger ja til hinanden i særligt festlige rammer.

Derudover indeholder hjemmesiden en række praktiske oplysninger om at blive gift i Tønder Kommune og information om øvrige muligheder og tilbud i lokalområdet. Lokale aktører inden for turist- og oplevelsesbranchen kan således gratis få optaget links til deres virksomheders hjemmesider.

Ny giftefoged

På den nye bryllupshjemmeside er der også en præsentation af kommunens fire giftefogeder, der i øvrigt snart får selskab af en kollega mere.

- Vi har fået mulighed for at ansætte en femte giftefoged. Det betyder, at vi kan videreføre og udbygge den gode service til de mange bryllupspar, og samtidig giver oprustningen bedre muligheder for at styrke markedsføringsindsatsen, siger borgerservicechef Thomas Dam.

Udover hjemmeside og Facebook gør kommunen også brug af Instagram, Printerest og Google Adwords til markedsføringen. Der bliver også produceret bl.a. postkort og mærkater med hashtags til brudeparrene, så de kan være med til at udbrede kendskabet til Kærlighedens Land på sociale medier.

Fakta:

Tønder Kommune har i dag ca. 1.700 udenlandske vielser om året. Ambitionen er i første omgang at øge antallet til ca. 2.000, og det er ikke utænkeligt, at målet senere opjusteres. 

Den nye bryllupshjemmeside kan findes på adressen tonderweddings.com og foreligger både i en dansk, tysk og engelsk udgave.

Facebook-siden: www.facebook.com/tonderweddings

Instagram: www.instagram.com/tonderweddings

Printerest: dk.pinterest.com/tonderweddings

Markedsføringsindsatsen gennemføres i samarbejde med kommunikationsvirksomheden KALB i Løgumkloster.