Nu skal du søge helbredstillæg online

Ansøgning om helbredstillæg til pensionister bliver nu digital. Hvis du f.eks. vil søge tillæg til nye briller, til tandprotese eller fodpleje, skal du fremover bruge en selvbetjeningsløsning på kommunens hjemmeside eller borger.dk.

Kvitteringer og fakturaer fra din leverandør kan også sendes digitalt via hjemmesiden eller borger.dk.

For det meste kræver brug af selvbetjening NemID. Men selvbetjeningsløsningerne til helbredstillæg kan du bruge både med og uden NemID.

Hvis du ikke selv er fortrolig med digital selvbetjening, kan du få hjælp og vejledning i Borgerservice. Ring på 74 92 92 92 eller kig indenfor i et af vores borgerservicecentre. Så hjælper vores medarbejdere dig gerne.

Desuden tilbyder flere leverandører at sørge for, at kvitteringer og fakturaer bliver sendt til os. Så bed evt. din leverandør om hjælp til at ordne det praktiske.

Selvbetjening via nettet gør meget nemmere for dig at komme i kontakt med os. F.eks. kan du søge og aflevere kvitteringer og fakturaer hjemme fra din egen stue, når det passer dig bedst. Du bliver med andre ord uafhængig af rådhusets åbningstider og placering.

Du kan få flere oplysninger i Borgerservice. Der er også lavet en folder om de nye procedurer. Du kan få folderen i Borgerservice eller se en PDF-udgave her.